czwartek, 19 maja 2016

Tuńczyk Rio Mare - rybny symbol Włoch

Za każdym razem jak wyjeżdżam do Włoch wszyscy moi znajomi proszą mnie o tuńczyka Rio Mare. W pewnym momencie mnie to zaintrygowało ponieważ nie wiem co oni w nim widzą. Jestem fanem ryb ale pomimo tego nigdy nie przepłacałem za tuńczyka. Różnica cenowa pomiędzy zwykłą puszką tuńczyka a Rio Mare to ok. 4 zł.

Cała afera wyjaśniła w momencie, gdy tego tuńczyka zakupiłem i skosztowałem solo. Faktycznie różnił się on kolorem i jakością od innych produktów, był chrupki ale zarazem bardzo wilgotny, soczysty i nieźle wchodził z bułeczką. Podobno cała tajemnica Rio Mare to parzenie tuńczyka na parze, dodanie szczypty soli oraz wykorzystywanie oliwy zamiast oleju słonecznikowego w procesie zamykania produktu w puszcze.

Zapytacie pewnie dlaczego znajomi nie kupują tuńczyka w Polsce skoro jest on dostępny w większości sklepów. Ano dlatego iż uznali, że włoski tuńczyk ma specyficzny smak, jest lepszy i lepiej smakuje z potrawami niż ten z polskich półek. Tuńczyk ten we Włoszech to koszt ok. od 2 euro do 3 euro za puszkę.

Oceńcie sami! Ja smak tego produktu oceniam na 10!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz